Dijital
1978 yılında Eskişehir'de doğan Ayhan ÇELİK, 2000 yılında Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nden Resim-İş Öğretmenliği, Grafik anasanat alanından mezun olmuştur. Dijital ve geleneksel sanatın birçok alanında sektörel ve kişisel deneyime sahip olan sanatçı, öğrenme ve gelişimin sürekliliğine inanmaktadır.
Belirli bir tarz veya teknikte sıkışıp kalmadan, dijital ve geleneksel disiplinlerde özgün eserler üretmektedir. Dijital araçları kullanma ve farklı disiplinlerde çalışma konusunda ilgili olan sanatçı, üretimde kullanılan araçların veya tekniklerin öncelikli öneme sahip olduğuna inanmamaktadır.
Sanatçı, bazen dekoratif eserler üretirken, bazen bir kavramın veya düşüncenin görsel yansımasını hedefler. Konu ve teknik kısıtlamaların yüceltilmesine karşı çıkar ve sanatçının üretimlerinde özgür olması gerektiğini savunur. Sanatçı, birbirinden farklılaşan seriler oluşturmayı amaçlayarak 7 eserle sınırladığı serilerinde yeni üsluplar, tarzlar ve teknikler kullanmaya gayret eder. Ona göre, her yeni seri yeni bir dönüşümü temsil eder. Sanatçı, ileriki yüzyıllarda 2. Rönesans olarak adlandırılacak olan döneminin başında olduğumuza inanır ve bu dönemden sonra sanatın tanımının yeniden yazılacağı kanısındadır.
Katıldığı yarışmalardan bazıları şunlardır:
11. Ankara Film Festivali Afiş Tasarımı Yarışması'nda 3. ödülü
Eskişehir Lüle Taşı Tasarım Yarışması'nda sergileme ödülü.
Katıldığı sergiler ve fuarlar ise şunlardır:
Ben Atatürk Karma Sergisi 1997.
4. Uluslararası Fabrikart Çağdaş Sanatlar Festivali 2017
"Küçük İşler" Karma Sergi, Büyükşehir Sanat Merkezi, Eskişehir 2020.
Art Contact İstanbul Çağdaş Sanat Fuarı 2022.
SERİLER
MODERN KALABALIKLAR
Bu koleksiyonda, sanatçı çektiği fotoğrafları fırça müdahalesi olmadan, yalnızca dijital araçları kullanarak resimsel bir etki yakalamayı hedeflemiştir. Uzaktan farklı, yakından incelendiğinde ise farklı dokuların farkedilmesini sağlamaya çalıştığı bu seride şehir yaşamından kareler, sanatçının süzgeçinden geçerek şekillere ve renklere dönüşmüştür. Sanatçı, çalışmalarının arkasını imzalar; dijital baskıları sertifikalı ve ıslak imzalıdır. Genellikle 7 eserle sınırladığı serilere ait olan eserleri, hem 3 boyutlu baskılar hem de bez ya da kağıt üzerine olan dijital baskıları tek baskıdır. Bu baskılarını çoğaltmayı tercih etmez. Bu eserleri imzalı ve sertifikalıdır. Her çalışma benzersizdir; hiçbir kopyası veya sürümü bulunmamaktadır. Bu eserlerin satışında lisans hakları devredilmez; lisans haklarının devri ayrı bir satış ve sözleşme gerektirir.
MODERN MANZARALAR
Bu koleksiyon da da, Modern Kalabalıklar kollekstonunda olduğu gibi sanatçı çektiği fotoğrafları fırça müdahalesi olmadan, yalnızca dijital araçları kullanarak resimsel bir etki yakalamayı hedeflemiştir. Uzaktan farklı, yakından incelendiğinde ise farklı dokuların farkedilmesini sağlamaya çalıştığı bu seride şehir yaşamından tamamen uzak doğadan kareler, sanatçının süzgeçinden geçerek şekillere ve renklere dönüşmüştür. Sanatçı, çalışmalarının arkasını imzalar; dijital baskıları sertifikalı ve ıslak imzalıdır. Genellikle 7 eserle sınırladığı serilere ait olan eserleri, hem 3 boyutlu baskılar hem de bez ya da kağıt üzerine olan dijital baskıları tek baskıdır. Bu baskılarını çoğaltmayı tercih etmez. Bu eserleri imzalı ve sertifikalıdır. Her çalışma benzersizdir; hiçbir kopyası veya sürümü bulunmamaktadır. Bu eserlerin satışında lisans hakları devredilmez; lisans haklarının devri ayrı bir satış ve sözleşme gerektirir.
VAPURLAR
Sanatçının, İstanbul'un ikonları arasında yer alan vapurların öne çıktığı manzaralardan oluşan serisi, sanatçının kendi çektiği fotoğraflardan yola çıkarak ortaya çıkmıştır.
Kanvas üzerine dijital baskı 90 x 160 cm
2023
Kanvas üzerine dijital baskı 90 x 150 cm
2023
CEVRİYELİ MANZARA
Bu seri, sanatçının kendi çektiği bir doğa manzarası fotoğrafından ilham alarak farklı tarzlarda ve malzemelerle oluşturduğu eserleri içermektedir.
Kanvas üzerine dijital baskı 18 x 13 cm
2023
Kanvas üzerine dijital baskı 18 x 13 cm
2023
Kanvas üzerine dijital baskı 18 x 13 cm
2023
MELONKOLİK MANZARALAR
Bu seri, sanatçının kendi çektiği fotoğraflardan ilham aldığı ve melankoli teması üzerine inşa ettiği manzara resimlerinden oluşmaktadır.